Teaching Lexically
Teaching Lexically shows what a lexical view of language looks like, and explores how it differs from a more traditional 'grammar + words' view. It then considers what implications such a view might have for classroom practice. At the heart of Teaching Lexically are three main ideas: Grammar and vocabulary are both taught better in combination. Context is absolutely central. Classrooms need to be input-rich; and input needs to be useful. Teaching Lexically contains three distinctive parts which focus in turn on theory, practice and development. Part A provides a detailed exploration of the core ideas behind lexical teaching. The authors begin with the principles that explain how and why people learn, before presenting two competing views of language - 'grammar + words' (and skills) and a lexical view. They close with an in-depth exploration of how language looks when seen from a lexical perspective. Part B contains a bank of activities that puts into practice the particular principles related to such areas of teaching as vocabulary, grammar, reading, listening, and so on. These activities are designed to be applied to any classroom material, and to help teachers build up their own repertoire of lexically-rooted techniques. Part C addresses some of the issues and implications involved in where and how lexical teaching may be applied. It also considers how teacher training and development can become more lexically-oriented, finally suggesting ways to develop as a lexical materials writer.
Печатное издание имеет сертификаты качества и безопасности и соответствует нормам санитарной гигиены. Прилагается гарантийное обязательство. Имеется дисконтная накопительная система, а также корпоративная скидка 10% на заказ от 20 шт. На странице офомления заказа будет показана более развернутая информация о стоимости доставки в ваш регион и о вашей личной скидке.
Позвольте Вам предложить
-
Teaching Children How to Learn
Teaching children how to learn is a groundbreaking book offering Primary language teachers a new and practical methodology based on the…
-
Teaching and Researching Big History: Exploring a New Scholarly Field
According to the working definition of the International Big History Association. 'Big History seeks to understand the integrated history of the…
-
Making Every Maths Lesson Count. Six Principles to Support Great Maths Teaching
In 'Making Every Maths Lesson Count: Six principles to support great maths teaching', experienced math teacher and lecturer Emma McCrea takes…
-
Scott Thornbury's 30 Language Teaching Methods. Cambridge Handbooks for Language Teachers
Scott Thornbury's very accessible 30 Teaching Methods, groups methods according to what they have in common, even if separated in time.…
-
Справочник в схемах и таблицах. Русский язык, литература, английский язык
В справочнике приводится важный теоретический материал, охватывающий школьный курс русского и английского языков и литературы. Использование элементов наглядно-графического характера позволит лучше…
-
Переводи не слова, а смысл. Мастер-класс по письменному переводу нехудожественного текста
Цель книги - не натаскивание на "приемы", а постановка профессионального переводческого мышления. Это первое практическое пособие по когнитивным основаниям перевода и…
-
Английский язык. 5 класс. Грамматика английского языка. Проверочные работы к уч. И. Н. Верещагиной
Данное пособие полностью соответствует федеральному государственному образовательному стандарту (второго поколения). Оно представляет собой четвёртую часть учебного комплекта, состоящего из четырёх книг: Грамматика…
-
Английский язык. 2-3 классы. Грамматика английского языка для младшего школьного возраста
Настоящее учебное пособие предназначено для детей младшего школьного возраста. Упражнения, составленные в игровой форме, позволяют не только помогать детям в усвоении трудных…
-
УМК Английский язык. 2 класс. Грамматика английского языка. Сборник упражнений
Данное пособие полностью соответствует федеральному государственному образовательному стандарту (второго поколения) для начальной школы. Оно представляет собой первую часть учебного комплекта, состоящего…